Musikteaterutbildningen presenterar Spring Awakening – en dramatisk vårföreställning du inte vill missa!

Spring Awakening slog ned som en bomb på Broadway när den hade premiär på hösten 2006. Aldrig förr hade ungdomars känslostormar, fantasier, prestationsångest och frihetslängtan gestaltats på det viset.

Elva ungdomar på tröskeln till vuxenvärlden. I dem vaknar känslor som de aldrig förr känt. Det är som om både kroppen och själen skall explodera. Men i stället för att guidas in i vuxenvärlden möts de av föräldrar och lärare som är mer intresserade av resultat i skolan än att diskutera vad de verkligen känner och upplever. Spring Awakening baseras på en bok och pjäs som den tyske författaren och satirikern Frank Wedekind skrev 1891. Pjäsen ansågs på sin tid som så kontroversiell att den förbjöds. Musikalen är skriven av Duncan Sheik och Steven Sater, Den hade världspremiär på Eugene O´Neill Theatre, Broadway, New York 2006. Recensenterna var lyriska och publiken älskade den. Musikalen blev vinnare av åtta Tony Awards 2007 inklusive den för bästa musikal. Se Musikteaterutbildningens förtolkning av Spring Awakening på Östra Grevie i maj!

Biljettpriser: 120 kr (vuxen)

Vårtallrikar finns att köpa i vår matsal:
Spring chicken sallad 95 kr
Spring asparagus/salmon sallad 115 kr
+ kiosken öppen för kaffe/kaka

Besöksadress: Östra Grevie folkhögskola (Vellinge byggnaden)
Gamla landsvägen 39, 235 99 Vellinge