23-26 september – Gallerihelg med Östra Grevie folkhögskola

Hör upp alla konstintresserade!

Utställningen Rethink / Remake utgår ifrån idén om återskapande. I en tid där miljöfrågor, pandemi och världskonflikter påverkar vårt vardagliga liv, våra relationer och vår framtid har vi blivit tvungna att fundera på hur vi kan tänka om, göra om och förändra. Det handlar om att återuppfinna sig själv i en ständigt omvälvande tid. Är det möjligt att göra om och göra rätt?

Rethink / Remake innebär att göra något av det som redan finns, att omtolka och parafrasera för att skapa något nytt. Både i konsten, populärkulturen och samhället återupprepar sig tendenser, teman och trender. Vad kan vi lära oss av historien för att omforma framtiden?

Utställningen ger ingångar och tolkningar om återskapande och återfödelse, både personligt och samhällsmässigt. Kursdeltagarna har i utställningen möjlighet att gräva djupare i dessa frågor och genom sina verk hitta vägar för att förstå och diskutera den tid vi lever i.

Utställningen görs av kursdeltagare från år 2 från alla Östra Grevies Konst & Design-linjer med över 30 (!) deltagade konstnärer.

Frontbilden är ett linoleumsnitt skapat av talangfulla Nora Zolotov  – kursdeltagare på Konstgrafiklinjen.

Välkomna!🖤

Konstfrämjandet – Östergatan 9a, Malmö.

Länk till evenemanget på facebook.

Öppet: 23-25 september

Lördag – söndag – 12-16