Grattis Agnes!

Det är knappast någon överraskning att en stor del av våra kursdeltagare tar sig vidare till högre studier 😎

Grattis Agnes – tidigare kursdeltagare på Fria förberedande konstlinjen 🥳

1. – Grattis till att du blev antagen! Var och vad är det du ska läsa?

Svar: Tack! Jag ska läsa Fri konst på Konsthögskolan i Bergen!

2. – Varför sökte du dit?

Svar: Jag sökte alla konsthögskolor i Sverige men kom inte vidare och då tyckte jag Bergen verkade kul och det var väldigt fint där!

3. – Berätta lite om hur du arbetade med arbetsproverna, och intervjun. Var dom snälla?

Svar: Jag gjorde så många verk jag kunde tills ungefär en månad innan det skulle vara inne! Sen valde jag de som jag tyckte var bäst och passade bäst ihop. Texten var det jobbigaste men vi fick mycket hjälp av skolan med det! De jag hade på min intervju var väldig snälla!

4. – Berätta om din konst ; vad arbetar du i för medier, vad är det som inspirerar dej?

Svar: Jag målar mest, men har även börjat hålla på lite med videor! Jag är intresserad av barndom och målar ofta bilder tagna från min barndom på mig och min familj. Jag tycker om att leka med perspektivet och jobbar snabbt och med mycket färg!

5. – Hur har det varit att läsa på Östra Grevie? Ge gärna nåt exempel på nåt du känt du utvecklats inom.

Svar: Jag tycker att det har varit jätteroligt! Innan jag började hade jag ingen aning om hur man skulle prata om sin konst. Det har varit väldigt bra och övningar för att lära sig prata och skriva om vad man håller på med!

6. – Har du nåt tips till de nya FFK-arna som börjar till hösten?

Svar: Att testa massa saker, vara med på alla kurser! Börja tidigt med ansökningar om man vet att man vill gå på konsthögskola.

In och följ: @agnesbollen och/eller @bollkonst (Konstkontot) på instagram! 🙌

Utbildningar med öppen ansökan – just nu!

Här kan du läsa om alla våra utbildningar

Här kan du läsa hur ansökan går till