ÖG:s digitala julmarknad – på Black Friday

Vår årliga julmarknad är tillbaka! På Black Friday, dessutom.

Vår årliga julmarknad är tillbaka! Som så mycket annat i år har den blivit digital, och håller hus på Instagram under namnet @ostragrevie_julmarknad. I år infaller den dessutom på Black Friday, så att alla julklappsshoppare kan handla hållbartistället för massproducerat.

Julmarknaden är en av årets absolut mysigaste händelser här på skolan så till en början kändes det tråkigt att ställa in den. Däremot finns många fördelar med att ha en digital variant, och vi ser fram emot att kunna presentera våra kreatörer och konstnärer för en bredare publik runtom i landet. Eftersom marknaden äger rum på Instagram så kan du ju handla fina julklappar även om du inte har vägarna förbi Malmö i advent.

I år sammanfaller marknaden dessutom med Black Friday, och vi är stolta över att kunna presentera ett hållbart och unikt alternativ till konsumtionshysterin som dagen står för. Hos oss kan du fynda otroligt fina handgjorda julklappar samtidigt som du stöttar unga konstnärer och designers.

Fredag den 27e november gäller det alltså att hålla utkik på @ostragrevie_julmarknad. Hittar du ett julkort, en målning eller kanske en keramikvas du vill köpa? Kontakta säljaren direkt via dennes eget Instagramkonto som finns länkat i inlägget.

Ses på julmarknaden!

ÖG:s digitala julmarknad – på Black Friday