Välkommen till Östra Grevie folkhögskola

Grattis Learta, Sofia & Jamilla! 🥳

Här kommer ett samlat GRATTIS-inlägg till tre kursdeltagare från vår omtyckta Undersköterskeutbildning, där alla fått anställning – INNAN de ens avslutat sina studier! 😳👏🩺

Vi inleder med att citera Learta (På bilden):

”Jag vill börja med att ge en stor eloge till min fantastiska skola. Jag är tacksam för den högkvalitativa utbildning jag har fått här.

Lärarna har verkligen inspirerat och stöttat mig genom hela min resa och jag är övertygad om att det är tack vare deras engagemang och kompetens som jag har kunnat nå sådana framgångar.

Jag kan stolt berätta att jag har fått jobb innan jag ens tagit examen, i sommar börjar jag jobba som undersköterska på förlossningsavdelningen!

Det är en otrolig känsla att veta att min utbildning har gett mig de verktyg och kunskaper som behövs för att lyckas i arbetslivet.

Jag är tacksam över den här möjligheten och jag ser fram emot att ge järnet och visa vad jag går för ” /Learta

Nästa på tur är kursdeltagaren Sofia:

”Min resa på USK-utbildningen började hösten 2022.

Dessa två åren har varit lärorika och fyllda med massa glädje.

Jag hade inte pluggat på nästan 10 år, men efter att ha läst på Östra Grevie Folkhögskola förstår jag varför man vill fortsätta plugga. Redan från dag ett har jag haft den bästa läraren som stöttat och hejat på mig under dessa två åren, man märker att lärarna som arbetar här brinner för sitt jobb.

Jag har trivts jättebra och utbildningen har gett mig alla verktyg för att lyckas med mitt framtida yrke. Redan innan utbildningens slut, fick jag mitt drömjobb på Neonatal Iva i Lund.” /Sofia

Slutligen har kursdeltagaren Jamila ordet:

”Tack vare den fantastiska utbildningen jag har läst på Östra Grevie folkhögskola har jag fått mitt drömjobb, som undersköterska på BB redan innan examen.

Jag vill även tacka lärarna Malin och Ola för allt dem har lärt oss under utbildningen. Deras engagemang och stöd har verkligen inspirerat mig att sträva efter mina mål. Jag ser fram emot att kombinera min utbildning med min nya roll och fortsätta växa och utvecklas inom mitt område.” /Jamila

Hatten av och lycka till, Learta, Sofia och Jamilla! 👏👏👏

#undersköterska
Kallelse till föreningsstämma – Östra Grevie folkhögskoleförening.

När? – 13/5 2024, kl 18.

Var? – i Söderslättsbyggnaden, Östra Grevie fhs.

Anmälan görs senast den 6 maj 2024 till:

sofia.andersson@ostragreviefolkhogskola.com

susanne.nilsson@ostragreviefolkhogskola.com
Vårredovisning med Musikteater! – @ostragrevie_musikteater

Varmt välkomna att komma och stötta Musikteaterutbildningen årskurs 1 i deras vårredovisning.

I ett antal scener arbetar klassen med textarbete, karaktärsarbete, solosång och ensemblesång.
Gratis inträde!

Det här vill ni inte missa!

När?

– 2-3 maj, kl 19:00 (Östra Grevie)

– 15-16 maj, kl 19:00 (Malmö)

Var?

– Östra Grevie folkhögskola, Gamla landsvägen 39, Vellinge (2-3 maj)

– Bastionen, Norra Vallgatan 28, Malmö (15-16 maj)

OBS! Vill ni närvara på redovisningen på Bastionen i Malmö behöver ni föranmäla.

Ni gör detta genom att skicka ett mail till:
andreas.eldeen@ostragreviefolkhogskola.com

Postern är skapad av  Sabina Miradora @sabina– Kursdeltagare på Grafiskt Design.

#musikteater #solosång #ensambelmusik #teater #östragreviefolkhögskola #malmö #bastionenmalmö #östragrevie #folkhögskola
10/4 – Besöksdag 💜

Vill du söka till Allmän kurs i Östra Grevie? Missa inte våra återkommande BESÖKSDAGAR!

Spana in våra fina lokaler, träffa våra trevliga lärare och få en känsla av hur det är att studera hos oss!

Nästa tillfälle äger rum:
Onsdag 10 apr – kl 9-10

Var? Östra Grevie folkhögskola, Gamla landsvägen 39, Vellinge.
Bara ca 15 min med direkttåg från Malmö.

Personal möter upp dig/er i entrén, kl 9.

Välkomna ☀️

#allmänkurs #allmängymnaisekurs #högskoleförberedande #folkhögskola #väljfolkhögskola #östragreviefolkhögskola #östragrevie #besöksdag

Dagens lunch

Välkommen till våren i Östra Grevie!

• Frukost – Hel 40 kr
  • Lunch – Deltagare 70 kr
  • Lunch – Gäst 80 kr

Vecka 16